Wednesday, March 23, 2011

Tazkirah Ramadhan

Hello Everyone !
Peace be with you guys (:

" Apehal minah ni weyhh,tiba2 tazkirah ramadhan,kalau ye pon tak sabar nak raya,janganlah extreme sangat sampai macam ni. " Hello broo,leklu.wa saja nak bagi gempak je bubuh tajuk entry macam tu.Kalau tak suka,lu kasi idea,wa promote sini tajuk lu.Ececey,tak habis2 lah nak berlakon nya.almaklumlah.Kecik2 dulu berangan nak berlakon dengan Saloma,tak sempat pulak.

Aipp,entry kali ni kita kena serius.Wajib serius.Dahi dengan kening kena kerut2,muncungkan mulut,duduk tegak2.Takmo gelak2.Faham ?sebab nak dengar tazkirah dari ustazah izyan.Al kisahnya macam ni.Telefon zama
n sekarang gedik melebih.Kena hempap sikit time tido terus merajuk taknak berbunyi.So,tadi waktu i baru je balik hantar telefon ke klinik kesihatan berhampiran untuk direpair,ternampaklah seorang anak gadis bertudung ayu tenggek atas moto dengan kawan perempuan dia.Tudung dah ayu dah.Lipat tajam kemain.kalau tercucuk,mau luka tujuh keturunan.Tapi masalahnya,tak habis2 menarik baju.Takut ternampak longkang2 lah kot.Aipp,jangan fikir bukan2.Takmo takmo.

jangan tiru aksi ni di rumah.

So,tajuk tazkirah ni berkaitan dengan tu lah.Bukan apa,kalau nak bertudung tu,apa kata buat macam cara bertudung betul.Ni kadang2 kepala tutup,tapi orang yang free hair lagi sopan cara pakaian.Malu kak enon, dik.Yang pakai baju lengan pendek,apa kata tempek lah apa2 bagi panjang sikit kan.Ada yang bertudung manis sopan dah,tapi lengan baju panjangnya satu inci je. Ada jugak yang pakai tudung tu,tapi baju kemain jarangnya,boleh nampak warna kulit.Dah macam wayang kulit zaman tok kaduk dulu.

kan comel pakai mcm ni.tak gitu ? xD

Ada pulak yang bertudung,tapi betul2 tutup rambut dan kepala je,main sorok2 pon elok jugak kan.sorok sikit leher dengan telinga tu.Tada sapa nak marah dik.konpem. Dahdah.ustazah Izyan jangan nak bebel panjang2.Nanti semua pelajar tido.Yang dah mengantuk tu,bulatkan mata balik.Ambik air simbah2 sikit muka.Barang sebaldi dua air pon cukup kot.Dah habis pon tazkirah hari ni.Renung2 kan dan selamat beramal .Yang terasa tu,jangan pandang entry ni,terus lekat jari kat mouse,golek2 ke bawah cursor tu.Jangan pegi blog orang lain sudah.Cheers ! (:

*ececey izyan,kemain semangat kau menasihat orang ye.habis baiklah tu kononnya.*=.='

9 comments:

Qaseh dalia adelia said...

haha kelakar lah pulak tazkirah ni ..tq ustazah

Syimir said...

wow..apabila ustazah izyan sudah mula berbicara..hehe..thanx..nasihat yg sungguh bergune..:)..

Izyan Masri said...

qaseh :haish.jangan puji lawak2.serious2.HAHAHA :D thanks ye

Izyan Masri said...
This comment has been removed by the author.
Izyan Masri said...

hehe.syimir,ye sama2 :D

sumaiyah mokhtar said...

hohohoho tazkirah tu tak tahan :)

fad ali said...

err...baik ustajah..

*pelat..

heheh...

Izyan Masri said...

sumaiyah : tu lah.tazkirah ramadhan bulan2 biasa.terel tak terel :P

Izyan Masri said...

fad ali : aiip,bagus anak murid ustajah ni :D

Tabung PIBG

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 23, 2011

Tazkirah Ramadhan

Hello Everyone !
Peace be with you guys (:

" Apehal minah ni weyhh,tiba2 tazkirah ramadhan,kalau ye pon tak sabar nak raya,janganlah extreme sangat sampai macam ni. " Hello broo,leklu.wa saja nak bagi gempak je bubuh tajuk entry macam tu.Kalau tak suka,lu kasi idea,wa promote sini tajuk lu.Ececey,tak habis2 lah nak berlakon nya.almaklumlah.Kecik2 dulu berangan nak berlakon dengan Saloma,tak sempat pulak.

Aipp,entry kali ni kita kena serius.Wajib serius.Dahi dengan kening kena kerut2,muncungkan mulut,duduk tegak2.Takmo gelak2.Faham ?sebab nak dengar tazkirah dari ustazah izyan.Al kisahnya macam ni.Telefon zama
n sekarang gedik melebih.Kena hempap sikit time tido terus merajuk taknak berbunyi.So,tadi waktu i baru je balik hantar telefon ke klinik kesihatan berhampiran untuk direpair,ternampaklah seorang anak gadis bertudung ayu tenggek atas moto dengan kawan perempuan dia.Tudung dah ayu dah.Lipat tajam kemain.kalau tercucuk,mau luka tujuh keturunan.Tapi masalahnya,tak habis2 menarik baju.Takut ternampak longkang2 lah kot.Aipp,jangan fikir bukan2.Takmo takmo.

jangan tiru aksi ni di rumah.

So,tajuk tazkirah ni berkaitan dengan tu lah.Bukan apa,kalau nak bertudung tu,apa kata buat macam cara bertudung betul.Ni kadang2 kepala tutup,tapi orang yang free hair lagi sopan cara pakaian.Malu kak enon, dik.Yang pakai baju lengan pendek,apa kata tempek lah apa2 bagi panjang sikit kan.Ada yang bertudung manis sopan dah,tapi lengan baju panjangnya satu inci je. Ada jugak yang pakai tudung tu,tapi baju kemain jarangnya,boleh nampak warna kulit.Dah macam wayang kulit zaman tok kaduk dulu.

kan comel pakai mcm ni.tak gitu ? xD

Ada pulak yang bertudung,tapi betul2 tutup rambut dan kepala je,main sorok2 pon elok jugak kan.sorok sikit leher dengan telinga tu.Tada sapa nak marah dik.konpem. Dahdah.ustazah Izyan jangan nak bebel panjang2.Nanti semua pelajar tido.Yang dah mengantuk tu,bulatkan mata balik.Ambik air simbah2 sikit muka.Barang sebaldi dua air pon cukup kot.Dah habis pon tazkirah hari ni.Renung2 kan dan selamat beramal .Yang terasa tu,jangan pandang entry ni,terus lekat jari kat mouse,golek2 ke bawah cursor tu.Jangan pegi blog orang lain sudah.Cheers ! (:

*ececey izyan,kemain semangat kau menasihat orang ye.habis baiklah tu kononnya.*=.='

9 comments:

Qaseh dalia adelia said...

haha kelakar lah pulak tazkirah ni ..tq ustazah

Syimir said...

wow..apabila ustazah izyan sudah mula berbicara..hehe..thanx..nasihat yg sungguh bergune..:)..

Izyan Masri said...

qaseh :haish.jangan puji lawak2.serious2.HAHAHA :D thanks ye

Izyan Masri said...
This comment has been removed by the author.
Izyan Masri said...

hehe.syimir,ye sama2 :D

sumaiyah mokhtar said...

hohohoho tazkirah tu tak tahan :)

fad ali said...

err...baik ustajah..

*pelat..

heheh...

Izyan Masri said...

sumaiyah : tu lah.tazkirah ramadhan bulan2 biasa.terel tak terel :P

Izyan Masri said...

fad ali : aiip,bagus anak murid ustajah ni :D