Thursday, March 31, 2011

Top 3 Terhebat

Hello dear (:
Peace be with you guys !

Hari ni dari pagi Yan dah penat memerah otak mengalahkan mak perah kelapa untuk cari idea nak buat entry tema apa sepanjang pagi sampai malam ni.Last2 Yan rasa sepanjang hari nak tulis entry pasal diri sendiri je lah.Jadi pada semua yang rasa nak muntah atau dah mual2 dan loya tekak,sila sediakan plastik kalis bau secukupnya sampai malam nanti.sesiapa yang pegi panggung wayang tu,lagi elok.Ambik je kotak pop corn.Kalau nak lebih,kenyit mata kat abang jaga pop corn.Confirm dapat lebih.

Tadi awal2 pagi Yan bukak lah formspring yang dah bersawang mengalahkan setor buruk simpan alatan sukan waktu sekolah rendah dulu sebab lama tak jenguk,tiba2 adalah soalan yang bunyi dia macam ni " ape binatang yang paling kau tak suka ?" bro,soalan macam ni barulah macho,ni selalunya soalan pusing2 " dah ada bf?" " makanan faveret?" derr,kalau wa kumpul semua soalan macam tu,dah cukup 3 kontena kot.Maka,dengan hati paling berbunga,Yan pon jawablah soalan dia,tapi dengan cara buat entry ni.Hebat bukan ? Tak kira.hebat jugak.

eleh,nak ngorat kita lah tu.tak kira,tak suka katak jugak.

Tempat ketiga ialah,katak.tak kiralah dia katak puru ke,katak bawah tempurung ke,kalau putera katak pon yan tak suka.Asal ada nama katak.sebabnya waktu zaman sekolah rendah dulu,Yan memang kelam kabut setiap kali pegi sekolah,so,memang setiap hari peluru berpandu abah akan dilancarkan setiap kali naik kereta.Sampailah satu hari tu,yan kemain seronok lagi pakai kasut dalam kereta,sumbat punya sumbat,sebelah
kasut tak muat lah pulak.Untuk bagi cepat pakai kasut,yan pon masukkan lah tangan ke dalam kasut tu.Jengjeng,dan akhirnya,benda lembut,sejuk pulak tu ada kat tangan,hati dah habis seronok dah."ee.jelly kot ni.sedapnya" bila yan tarik keluar,tengok2,oh,tuk penghulu segala katak.Dengan serta merta abah buat emergency break dan katak tu pon bebaslah kat lua,dan sepanjang jalan Yan dengar ceramah perdana dari abah.Maka,wahai sekalian katak,mulai detik itu,anda semua menjadi top 3 terhebat haiwan yang Yan tak suka.faham (:

macam ni lah tikus zaman sekarang,bajet moden pulak main skooter mini tu

Tempat kedua pulak si tikus.Kalau mak suka panggil dia CikTi.habis comel lah tu ? CikTi ni harap bulu je cantik kadang2 tu.Bulu putih melepak mengalahkan albino,tapi nak bajet gigi kuat pulak semua benda dia nak gigit kan.Sampailah satu hari tu, almaklumlah,zaman kecik2,bila nak raya je,sebulan sebelum raya kasut dah beli dah.siap bawak tidur lagi,kalau mak jumpa,mulalah kena peluru berpandu mak,so,terpaksa lah letak bawah katil.Sampailah satu hari tu,si CikTi ni gigit rangup2 depan dan belakang kasut raya yang menjadi idaman kalbu Yan tu.Betapa hancus lebus hati bila tengok kasut tu ada dua tempat terlopong..Terima kasih kepada si tikus sebab dah merosakkan kebahagiaan hari rayaku.Mulai hari tu,bila jumpa tikus,yan rasa macam nak buat panggang lepas tu campak lua rumah.Kejam bukan ?

Tempat pertama ialah,HANJENG.sila baca dengan nada penuh kebencian.Ye.semua anjing2 diluar sana memang Yan tak boleh jumpa sampai sekarang atau yan akan cakap macam ni " lu tak puas hati apa pandang2 wa?ingat wa takut dengan taring lu ? " Dulu kecik2,setiap malam pegi ngaji rumah makjah hujung taman.Pergi ber4 dengan kawan dan kakak yan.setiap kali nak pergi mengaji je,mesti mata akan meliar kiri kanan depan belakang sebab takut ada gengster jalanan yakni anjing folo dari belakang.Tapi kalau ikut jadual harian diorang,bila balik mengaji baru ada.jadi,setiap kali balik mengaji,kain baju kurung mesti dah digumpal2 elok masuk dalam beg dan yan tinggalkan seluar track cap malaysia boleh je.untuk senangkan lari.


tolong ignore tahap kehodohan basikal senget dan anjing palsu tu.

so,setiap hari,acara pecut seratus meter akan berlangsung.sebab tu kot yan terel lari sampai sekarang *takyah nak perasan sangatlah kan* .Ada satu masa tu,abah dah belikan basikal.kononnya senang lah nak melarikan diri bila anjing kejar.tak payahlah berpeluh2 lari.kayuh laju2 boleh tunjuk juara dan eksen sikit depan anjing.Sekalinya,anjing zaman dulu tenaga lebih,dia boleh kejar habis laju sampailah Yan terjatuh dengan basikal2 sekali dalam longkang sedalam satu meter yang isinya pekat likat berbau muntah kucing kampung.maka,habislah 7 hari 7 malam mak mandikan siap shampoo tiap kali mandi untuk hilangkan bau.setiap hari pulak mandi 4 kali.See ? tak ke kejam anjing2 tu semua ?

So,sampai sekaranglah yan tak suka tiga2 ekor binatang tu.kepada si katak,si tikus,dan si hanjeng,takyah lu orang nak buat muka kesian comel depan wa bila jumpa wa kat lua okay.wa tak simpati lah.so,cheers ! (:

AIIP,SILA BUKAK PAGE MEREKA DAN BACA DAN FOLLOW DAN KOMEN DAN TINGGAL JEJAK.(:
1.CIKGU FAD SI RAJIN KOMEN
2.FADILLAH SI KAWAN SEKOLAH

18 comments:

fad ali said...

eh eh...

pengetua letak link kite lah...mekasih2..

nt cikgu wat entry lagi letak pengetua yan ek..hahaha..

CIKGU FAD SI RAJIN KOMEN..hahah..=D

Amiera Hilton said...

teheee..comel je lukisan anjing n beskal tu. sengat pun senget laaa..hehehe :P

... said...

as salam..
ekeke~
sapa yang tanya tu? haha~
kelakau juga tu =p

lukisan tu..haha~ teringta kat nurul badiah~ eh? dia baru masuk sini pagi tadi =p

hoho~ rupanya haiwan2 yang basic perempuan tak suka.adoi

=D

oh! dah jumpa tema? haha~
cepat2 tepek gambar~ boleh tengok~ mana tau menang kan~ usaha! usaha! hoho~

Izyan Masri said...

fad : haha.tu lah,kan pengetua dah janji semalam :D

Izyan Masri said...

amiera:penat tu nak lukis habis buruk mcm tu :D

Izyan Masri said...

... : ye.ni yang semangat ni.tudiaaa suruh kita masuk contest tu.insy nanti yan masuk.keh3 :D

Bella Ayub said...

hahak.. bella pun tak suka katak jugak.. kalau lambat dah g sekolah belum sempat ketuk kasut terus pakai..ada lembik2..huhu..geli do geli..tak leh bayang kan

emiliana anuyai said...

yeahhh ! sy murid baru at cniey. :)

Izyan Masri said...

bella ayub : samelah,takmo ada katak dlm hidup.cewah :P

Izyan Masri said...

emiliana:waah,adamurid baru melapor diri kat pengetua.teehee :D

Syimir said...

ergh.i hate hanjeng very much..sekian terima kasih..hehe

maisarah said...

haha. comelnya basikal. basikal fixie eh? ;)

abg kita nama ammar. kelas Zahrawi. ha. ada kan nama kelas tu? ingat2 lupa je ni. hehe. kenal?

btw, yan dlm fast track in accountancy kan?

kAmi dAn mEreKa!! said...

anjing tu saje nak bagi yan terer lari la, keh keh :)

Izyan Masri said...

SYIMIR:I HATE HANJGEN ALSO.SEP ! HAHA

Izyan Masri said...

MAISARAH:OH KELAS ZAHRAWI TAU LAH.KIKI.AAH.FAST TRACK ACCOUNT.MANA TAU ? :D

Izyan Masri said...

KAMI DAN MEREKA: TU LAH PASAL.PATUTLAH YAN SEKARANG TEREL LARI.PERASANNYA T_T

nelly said...

comel2 je ..hehehehe

Izyan Masri said...

nelly : comel ? macam tuan dia ?perasannya ? T_T

Tabung PIBG

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 31, 2011

Top 3 Terhebat

Hello dear (:
Peace be with you guys !

Hari ni dari pagi Yan dah penat memerah otak mengalahkan mak perah kelapa untuk cari idea nak buat entry tema apa sepanjang pagi sampai malam ni.Last2 Yan rasa sepanjang hari nak tulis entry pasal diri sendiri je lah.Jadi pada semua yang rasa nak muntah atau dah mual2 dan loya tekak,sila sediakan plastik kalis bau secukupnya sampai malam nanti.sesiapa yang pegi panggung wayang tu,lagi elok.Ambik je kotak pop corn.Kalau nak lebih,kenyit mata kat abang jaga pop corn.Confirm dapat lebih.

Tadi awal2 pagi Yan bukak lah formspring yang dah bersawang mengalahkan setor buruk simpan alatan sukan waktu sekolah rendah dulu sebab lama tak jenguk,tiba2 adalah soalan yang bunyi dia macam ni " ape binatang yang paling kau tak suka ?" bro,soalan macam ni barulah macho,ni selalunya soalan pusing2 " dah ada bf?" " makanan faveret?" derr,kalau wa kumpul semua soalan macam tu,dah cukup 3 kontena kot.Maka,dengan hati paling berbunga,Yan pon jawablah soalan dia,tapi dengan cara buat entry ni.Hebat bukan ? Tak kira.hebat jugak.

eleh,nak ngorat kita lah tu.tak kira,tak suka katak jugak.

Tempat ketiga ialah,katak.tak kiralah dia katak puru ke,katak bawah tempurung ke,kalau putera katak pon yan tak suka.Asal ada nama katak.sebabnya waktu zaman sekolah rendah dulu,Yan memang kelam kabut setiap kali pegi sekolah,so,memang setiap hari peluru berpandu abah akan dilancarkan setiap kali naik kereta.Sampailah satu hari tu,yan kemain seronok lagi pakai kasut dalam kereta,sumbat punya sumbat,sebelah
kasut tak muat lah pulak.Untuk bagi cepat pakai kasut,yan pon masukkan lah tangan ke dalam kasut tu.Jengjeng,dan akhirnya,benda lembut,sejuk pulak tu ada kat tangan,hati dah habis seronok dah."ee.jelly kot ni.sedapnya" bila yan tarik keluar,tengok2,oh,tuk penghulu segala katak.Dengan serta merta abah buat emergency break dan katak tu pon bebaslah kat lua,dan sepanjang jalan Yan dengar ceramah perdana dari abah.Maka,wahai sekalian katak,mulai detik itu,anda semua menjadi top 3 terhebat haiwan yang Yan tak suka.faham (:

macam ni lah tikus zaman sekarang,bajet moden pulak main skooter mini tu

Tempat kedua pulak si tikus.Kalau mak suka panggil dia CikTi.habis comel lah tu ? CikTi ni harap bulu je cantik kadang2 tu.Bulu putih melepak mengalahkan albino,tapi nak bajet gigi kuat pulak semua benda dia nak gigit kan.Sampailah satu hari tu, almaklumlah,zaman kecik2,bila nak raya je,sebulan sebelum raya kasut dah beli dah.siap bawak tidur lagi,kalau mak jumpa,mulalah kena peluru berpandu mak,so,terpaksa lah letak bawah katil.Sampailah satu hari tu,si CikTi ni gigit rangup2 depan dan belakang kasut raya yang menjadi idaman kalbu Yan tu.Betapa hancus lebus hati bila tengok kasut tu ada dua tempat terlopong..Terima kasih kepada si tikus sebab dah merosakkan kebahagiaan hari rayaku.Mulai hari tu,bila jumpa tikus,yan rasa macam nak buat panggang lepas tu campak lua rumah.Kejam bukan ?

Tempat pertama ialah,HANJENG.sila baca dengan nada penuh kebencian.Ye.semua anjing2 diluar sana memang Yan tak boleh jumpa sampai sekarang atau yan akan cakap macam ni " lu tak puas hati apa pandang2 wa?ingat wa takut dengan taring lu ? " Dulu kecik2,setiap malam pegi ngaji rumah makjah hujung taman.Pergi ber4 dengan kawan dan kakak yan.setiap kali nak pergi mengaji je,mesti mata akan meliar kiri kanan depan belakang sebab takut ada gengster jalanan yakni anjing folo dari belakang.Tapi kalau ikut jadual harian diorang,bila balik mengaji baru ada.jadi,setiap kali balik mengaji,kain baju kurung mesti dah digumpal2 elok masuk dalam beg dan yan tinggalkan seluar track cap malaysia boleh je.untuk senangkan lari.


tolong ignore tahap kehodohan basikal senget dan anjing palsu tu.

so,setiap hari,acara pecut seratus meter akan berlangsung.sebab tu kot yan terel lari sampai sekarang *takyah nak perasan sangatlah kan* .Ada satu masa tu,abah dah belikan basikal.kononnya senang lah nak melarikan diri bila anjing kejar.tak payahlah berpeluh2 lari.kayuh laju2 boleh tunjuk juara dan eksen sikit depan anjing.Sekalinya,anjing zaman dulu tenaga lebih,dia boleh kejar habis laju sampailah Yan terjatuh dengan basikal2 sekali dalam longkang sedalam satu meter yang isinya pekat likat berbau muntah kucing kampung.maka,habislah 7 hari 7 malam mak mandikan siap shampoo tiap kali mandi untuk hilangkan bau.setiap hari pulak mandi 4 kali.See ? tak ke kejam anjing2 tu semua ?

So,sampai sekaranglah yan tak suka tiga2 ekor binatang tu.kepada si katak,si tikus,dan si hanjeng,takyah lu orang nak buat muka kesian comel depan wa bila jumpa wa kat lua okay.wa tak simpati lah.so,cheers ! (:

AIIP,SILA BUKAK PAGE MEREKA DAN BACA DAN FOLLOW DAN KOMEN DAN TINGGAL JEJAK.(:
1.CIKGU FAD SI RAJIN KOMEN
2.FADILLAH SI KAWAN SEKOLAH

18 comments:

fad ali said...

eh eh...

pengetua letak link kite lah...mekasih2..

nt cikgu wat entry lagi letak pengetua yan ek..hahaha..

CIKGU FAD SI RAJIN KOMEN..hahah..=D

Amiera Hilton said...

teheee..comel je lukisan anjing n beskal tu. sengat pun senget laaa..hehehe :P

... said...

as salam..
ekeke~
sapa yang tanya tu? haha~
kelakau juga tu =p

lukisan tu..haha~ teringta kat nurul badiah~ eh? dia baru masuk sini pagi tadi =p

hoho~ rupanya haiwan2 yang basic perempuan tak suka.adoi

=D

oh! dah jumpa tema? haha~
cepat2 tepek gambar~ boleh tengok~ mana tau menang kan~ usaha! usaha! hoho~

Izyan Masri said...

fad : haha.tu lah,kan pengetua dah janji semalam :D

Izyan Masri said...

amiera:penat tu nak lukis habis buruk mcm tu :D

Izyan Masri said...

... : ye.ni yang semangat ni.tudiaaa suruh kita masuk contest tu.insy nanti yan masuk.keh3 :D

Bella Ayub said...

hahak.. bella pun tak suka katak jugak.. kalau lambat dah g sekolah belum sempat ketuk kasut terus pakai..ada lembik2..huhu..geli do geli..tak leh bayang kan

emiliana anuyai said...

yeahhh ! sy murid baru at cniey. :)

Izyan Masri said...

bella ayub : samelah,takmo ada katak dlm hidup.cewah :P

Izyan Masri said...

emiliana:waah,adamurid baru melapor diri kat pengetua.teehee :D

Syimir said...

ergh.i hate hanjeng very much..sekian terima kasih..hehe

maisarah said...

haha. comelnya basikal. basikal fixie eh? ;)

abg kita nama ammar. kelas Zahrawi. ha. ada kan nama kelas tu? ingat2 lupa je ni. hehe. kenal?

btw, yan dlm fast track in accountancy kan?

kAmi dAn mEreKa!! said...

anjing tu saje nak bagi yan terer lari la, keh keh :)

Izyan Masri said...

SYIMIR:I HATE HANJGEN ALSO.SEP ! HAHA

Izyan Masri said...

MAISARAH:OH KELAS ZAHRAWI TAU LAH.KIKI.AAH.FAST TRACK ACCOUNT.MANA TAU ? :D

Izyan Masri said...

KAMI DAN MEREKA: TU LAH PASAL.PATUTLAH YAN SEKARANG TEREL LARI.PERASANNYA T_T

nelly said...

comel2 je ..hehehehe

Izyan Masri said...

nelly : comel ? macam tuan dia ?perasannya ? T_T